close

 

最近喜歡上Celion Dion的這首歌。沒有很激動的情緒,卻是一種微笑確定的存在。獨立自主,大概就是這種模樣。想開著車在午后追著陽光跑,脫離一切的束縛。要很明白自己要的是什麼,像葬花說的:「自由而完整。」

不該是相互衝刺著矛盾,而是相互地融合。

我想擁有一種自信飛翔的姿態,成熟的蛻變。

無所謂年不年輕,亦不在意身邊有沒有人,與一切脫離我只想,迎向陽光。

感覺自己與上帝的存在。

 

I'm Alive/Celion Dion

I get wings to fly 我展翅高飛
I'm alive 我感覺到還活著

When you call for me 當你呼喚著我時
When I hear you breath 當我感覺到你的氣息
I get wings to fly 我展翅高飛
I feel that I'm alive 我感覺到我還活著

When you look at me 當你注視著我時
I can touch the sky 使我能觸摸天空
I know that I'm alive 我知道我還活著

Ohh alive
When you blessed the day 那天當你祈禱時
I just drift away 我卻飄離去遠方
All my world is right 一切都是美好的
I'm glad that I'm alive 我很快活,當我還活著

You set my heart on fire 你使我內心充滿火燄
Filled me with love 充滿了愛
Made me a woman 使我成為你的女人
I'm glad you're back 我很高興,你回到了我身邊

I couldn't get much higher 我不能飛得太高
My spirit takes flight 會使我的靈魂逃散
Because I'm alive 因為我還活著
Ohh never bound 毫無止境

When you call on me 當你需要我時
When I hear you breathe 當我感覺到你的氣息
I get wings to fly 我展翅高飛
I feel that I'm alive 我感覺到我還活著
Oh yeah , I'm alive 我還活著

When you reach for me 當你伸出手抓住了我
Erases fear inside 除去我內心的畏懼
Loves knows that 只有愛才領悟得到

That I'll be the one standing by 我會站在你的身旁等待
Through good and through tiring times 直到精疲力竭
And it's only begun 一切都只是剛開始
I can't wait for the rest of my life 我不讓生命再次停息

When you call on me (when you call for me) 當你呼喚著我時,當你需要我時
When you reach for me (when you reach for me)  當你伸出手抓住了我
I get wings to fly 我展翅高飛
Ah-ah I feel that 我感覺到……

When you blessed , you blessed the day 那天當你祈禱、祝福時
I just drift away (I just drift away) 我卻飄離去遠方
(All my world is right) 一切都是美好的
I know that  I'm alive 我知道我還活著
Yeah

I get wings to fly 我展翅高飛
God knows that I'm alive 上帝就知道,我還活著

arrow
arrow
    全站熱搜

    冷若冰 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()