close

 

PJ Harvey & Bjork / Satisfaction

I can't get no satisfaction ,
I can't get no satisfaction ,
Cause I try and I try and I try and I try ,
I can't get no , I can't get no .

When I'm drivin in my car
And that man comes on the radio
And he's tellin' me more and more
About some useless information
Supposed to fire my imagination
I can't get no , oh no no no
Hey hey hey , that's what I say

I can't get no satisfaction ,
I can't get no satisfaction ,
Cause I try and I try and I try and I try ,
I can't get no , I can't get no .

When I'm watchin' my TV
And that man comes on to tell me
How white my shirts can be
Well he can't be a man cause he doesn't smoke
The same cigarrettes as me
I can't get no , oh no no no
Hey hey hey , that's what I say

I can't get no satisfaction ,
I can't get no satisfaction ,
Cause I try and I try and I try and I try ,
I can't get no , I can't get no .

When I'm ridin' round the world
And I'm doin' this and I'm signing that
And I'm tryin' to make some girl
Who tells me baby better come back later next week
Cause you see I'm on losing streak
I can't get no , oh no no no
Hey hey hey , that's what I say

I can't get no , I can't get no ,
I can't get no satisfaction ,
No satisfaction , no satisfaction , no satisfaction.

 

花了點時間將MSN、即時通訊,還有電子信箱裡的通訊錄整理了一下,刪掉了許多人。當我看見自己的信箱通訊錄裡,總共有三百多個人的mail add的時候,差點沒把自己給嚇死。胡亂翻看了一陣,發現有很多人其實根本就不認識,自從MSN與yahoo整合了以後,就常有這樣的情況發生,而至於那個已被我棄置在角落的即時通訊,我更是懶得管裡面究竟有幾個人是想找我一夜情的了。(無奈攤手)

其實對我來說,有沒有整理都無所謂。我本來就不是很信任網路上這些通訊的東西,真正在意的人們,總會在別的地方找到,並且現在我仍然保有手抄電話號碼與生日的習慣。那,為什麼會突然整理起這些東西呢?我想,不過是想宣示「我才是這些東西的主人」的主權吧。

很討厭屬於我自己的東西卻凌亂不堪、難以掌控,所以很多地方隔一段時間我就會大清掃,包括Blog和一些常出沒的場所。連分類標籤只要看不慣我便全部拆開來重新改過。這樣龜毛的個性到底是怎麼來的?(暈)

整理完之後,原本紊亂的思緒,便這麼平復了。

該走的人始終是走了,而有一些歷史,是不需留下任何線索的。我想。

 

用了很多時間在沉澱,在思考,從錯亂的囈語中醒來才發現自己其實,無話可說。每天所見的都能觸動我心裡幽微的情緒,憤怒或者無奈,憐憫甚或不捨,而自知那樣的片刻,是無論如何也無法與之分享的,於是,只好選擇沉默。

很多事若是透過語言說了出口,那就成了一種矯情。

直到現在,我仍這樣以為。

 

喜歡這首歌,夜裡帶有理性的狂野,低音的冷漠與高音的嘶吼都帶有一種難言的奔放。我以為這首歌,足以詮釋近期的我。試圖在兩極之中尋求一個平和點,即便這樣的冀求,一點意義也無。

despairing or hope,我仍在這當中拉扯。

arrow
arrow
    全站熱搜

    冷若冰 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()